Thursday 22 March 2018

국제 무역 체제의 진화에 대해 기술한다


세계 무역기구 (WTO) 란 무엇인가?


간단히 말하면 :


더 많은 소개 정보.


그것은 새입니까, 비행기입니까?


WTO를 보는 방법에는 여러 가지가 있습니다. 그것은 무역 자유화를위한 조직입니다. 정부가 무역 협상을 협상하기위한 포럼입니다. 무역 분쟁을 해결할 수있는 곳입니다. 그것은 무역 규칙 체계를 운영합니다. (그러나 수퍼맨이 아니라 전세계의 모든 문제를 해결할 수 있다고 생각한 사람을위한 것입니다.)


무엇보다 협상 포럼 ... WTO는 회원국들이 서로 직면하는 무역 문제를 해결하기 위해 노력하는 곳입니다. 첫 번째 단계는 이야기하는 것입니다. WTO는 협상에서 태어 났으며 WTO가하는 모든 일은 협상의 결과이다. WTO의 현재 연구는 우루과이 라운드 (1986 ~ 94) 협상과 관세 및 무역에 관한 일반 협정 (GATT)에 의거 한 초기 협상에서 비롯된다. 세계 무역기구 (WTO)는 현재 2001 년에 시작된 "도하 개발 의제 (Doha Development Agenda)"에 따라 새로운 협상의 주체이다.


각국이 무역 장벽에 직면 해이를 낮추 길 원했던 협상은 무역 자유화를 도왔다. 그러나 세계 무역기구는 무역 자유화에 그치지 않고 어떤 경우에는 무역 장벽을 유지하는 규칙을지지한다. 예를 들어 소비자를 보호하거나 질병 확산을 막기 위해서이다.


그것은 일련의 규칙들입니다. WTO 협정은 그 중심에 있으며, 세계 무역 국가들에 의해 협상되고 서명되었습니다. 이 문서는 국제 상거래에 대한 법적 근거를 제공합니다. 그들은 본질적으로 계약으로, 무역 정책을 합의 된 범위 내에서 유지하도록 정부를 구속합니다. 정부가 협상하고 서명했지만, 목표는 재화와 서비스의 생산자, 수출업자 및 수입업자가 사업을 수행하는 것을 돕는 한편 정부가 사회적 및 환경 적 목표를 달성 할 수 있도록하는 것입니다.


시스템의 최우선 목적은 무역 흐름을 가능한 한 자유롭게 돕는 것입니다. & # 151; 경제 개발과 복지에 중요하기 때문에 바람직하지 않은 부작용이없는 한. 그것은 부분적으로 장애물을 제거하는 것을 의미합니다. 또한 개인, 기업 및 정부가 전 세계 무역 규칙이 무엇인지 파악하고 정책의 급격한 변화가 없을 것이라는 확신을 주어야 함을 의미합니다. 즉, 규칙은 "투명"하고 예측 가능해야합니다.


그리고 분쟁을 해결하는 데 도움이됩니다 ... 이것은 WTO의 업무에서 세 번째로 중요한 측면입니다. 무역 관계는 ​​종종 상충되는 이해 관계를 포함합니다. WTO 시스템에서 근면하게 협상을하는 사람들을 포함하여, 합의는 종종 해석이 필요합니다. 이러한 차이점을 해결할 수있는 가장 조화로운 방법은 합의 된 법적 토대를 기반으로하는 중립적 인 절차를 통하는 것입니다. 그것이 WTO 협정에 기록 된 분쟁 해결 절차의 목적이다.


WTO는 1995 년 1 월 1 일에 시작되었지만 거래 시스템은 반세기 더 오래되었다. 1948 년 이래로 관세 및 무역에 관한 일반 협정 (GATT)은이 시스템에 대한 규정을 제정했다. (1998 년 5 월 제네바에서 개최 된 제 2 차 WTO 각료회의에는 50 주년 기념 행사가 포함되었다.)


일반 협정이 GATT라고 비공식적으로 알려진 비공식적 인 국제기구를 탄생시키기까지 오랜 시간이 걸리지 않았습니다. 수년간 GATT는 몇 차례의 협상을 통해 발전했습니다.


마지막이자 가장 큰 GATT 라운드는 1986 년부터 1994 년까지 지속 된 우루과이 라운드로 WTO의 창안으로 이어졌다. GATT가 주로 상품 교역을 다루는 반면, WTO와 그 협정은 현재 서비스 교역, 교역 된 발명품, 창조물 및 디자인 (지적 재산)을 다루고있다.


WTO에 관한 최근 라디오 토론의 참가자들은 아이디어가 풍부했다. 세계 무역기구 (WTO)가이를해야한다. WTO가이를해야한다.


그들 중 한 명이 마침내 "잠깐. WTO는 하나의 테이블입니다. 사람들은 테이블에 앉아서 협상합니다. 그 테이블이 무엇을 기대하니? "


'다자간'무역 체제.


. 즉 WTO에 의해 운영되는 시스템. 거의 모든 주요 거래 국가를 포함한 대부분의 국가가 시스템의 구성원입니다. 그러나 일부는 그렇지 않기 때문에 "다자간"은 "글로벌"또는 "세계"대신 시스템을 설명하는 데 사용됩니다.


WTO 사무에서 "다자간"은 지역적으로 또는 다른 소규모 국가에 의해 취해진 조치와도 대조를 이룬다. (이것은 예를 들어 다자간 안보 협정이 지역적 일 수있는 다른 국제 관계 분야에서의 단어 사용과는 다르다.)


국제 무역과 현대 무역의 진화.


지난 10 년간 국제 무역은 인류 역사상 어느 시점보다도 긴밀하게 연결되었습니다. 상품, 서비스 및 자본의 세계적 흐름은 매년 수조 달러의 가치를 지닌 전례없는 수준에 이르렀으며 점점 더 상호 연결된 현대 무역의 본질에 따라 계속 증가하고 있습니다.


정부와 대기업은 수세기에 걸쳐 방대한 양의 거래를 할 수 있었지만 30 년 전부터 개인이나 지리적 위치에 관계없이 가장 작은 기업까지도 쉽게 거래 할 수 없었을 것입니다 . 그러나 국제 운송, 물류 및 인터넷의 혁명적 인 영향에 대한 기술 향상으로 인해 이러한 거래는 현재 우리가 현재 즐기고있는 현대 경제 현실의 평범한 부분입니다.


그럼에도 불구하고, 이러한 역동적이고 자유로운 거래 환경을 만드는 데는 많은 시간과 야망과 독창성이 필요합니다. 이를 입증하기 위해, 우리는 역사상 중요한 무역 루트를 간략하게 살펴 봅니다.


실크로드.


실크로드 (Silk Road)는 유럽, 아라비아, 페르시아, 인도 및 중국 전역에서 4,000 마일 이상 확장되면서 상업 및 문화 교류를 통해 동부 및 서부 세계를 연결하는 무역 루트 네트워크의 융합을 나타내는 용어입니다. 그 이름은 기원전 200 년경에 중국에서 유래했으며 다음 6 세기 동안 번성했던 실크의 엄청나게 유리한 무역에서 파생되었습니다.


그것의 이름이 같은 것의 가치 그리고 중요성에도 불구하고, 실크로드는 실크의 놀이쇠보다는 매우 더 많은 것을 전달하는 것을 봉사했다. BC 세기 초반에 점진적으로 설립 된 이래로 15 세기 AD 몽골 제국의 붕괴와 함께 해체 될 때까지 명백한 유형의 상품으로 쉽게 바뀌었다. 종교적 세입자, 철학, 기술적 진보 및 아이디어는 실크로드를 항해하는 상인이 제사장, 자유 사상가, 행운의 병사 및 모든 모험심이 넘치는 개인들과 합류하면서 넓게 퍼져 나갔습니다.


영국 - 인도 향신료 무역.


1640 년에 영국 동인도 회사 (East India Company)는 인도의 궁극적 인 지배를 시작한 세계 무역 박람회의 봄베이 섬 (Bombay Island)의 절반을 포함하는 엄청난 비율로 성장한 합작 회사입니다. 겸손한 시작에서 회사는 수익성있는 무역 자원을 독점하기 위해 성장했으며 실크, 면화 및 염료를 유럽으로 수출함으로써 엄청난 재산을 창출했습니다. 비판적으로 EIC는 인도 향신료의 세계적인 유통을 통제했습니다. 인기와 가격이 대폭 상승한 무역 상품.


19 세기 초반까지 영국은 인도를 장악했고 EIC는 무역 독점에서 얻은 막대한 자원을 가지고 대부분의 국가보다 더 많은 권력과 영향력을 행사했습니다.


바다 레인, 비행기 및 정보 고속도로 : 오늘의 무역 경로.


오늘날 우리의 주요 무역 경로는 더 이상 연속적이지 않으며 전 세계로 확장됩니다. 항공화물은 가능한 한 국가와 해상 항로 사이에서 가능한 한 직접 물품을 운송 할 수있게 해 주므로 더 큰화물을 더 천천히 움직일 수 있습니다. 고도로 발달 된 철도 시스템은 비즈니스와 제조업체를 최종 소비자와 연결하는 멀티 모드 운송 네트워크의 핵심 부분입니다.


인터넷의 디지털 무역 제국과 결합 된이 새로운 네트워크는 인류 역사상 처음으로 경험하지 못했던 규모의 무역로가되기 위해 상호 연결된 채권을 성장시키고 엮어 냈습니다. 이러한 맥락에서 볼 때 미국 해 양 무역만으로도 연간 운송 물량이 6 조 달러를 넘는 지점까지 성장했습니다. 전체적으로 보았을 때, 비행기, 기차, 선박 및 트럭으로 모든 상상할 수있는 항목이 이동하는 세계 무역 네트워크는 매일 상상할 수없는 부의 수송을 담당합니다.


짧은 수명 기간 동안 인터넷의 급속한 확장과 정교화는 상품, 서비스 및 자본이 눈 깜짝 할 사이에 거래 될 수있는 지점으로 이끌었습니다. 조상의 상인이 이해할 정도로 눈에 띄게 놀라게 될 것입니다! 시시 때때로 온라인으로 거래되는 물자는 대기, 바다 또는 육로를 통한 운송이 필요하지만 주나 월이 아닌 몇 시간 또는 며칠 이내에 지구의 한쪽에서 다른 곳으로 이동할 수 있다는 사실은 국제 무역이 얼마나 멀리 있는지에 대한 증거입니다 왔다. 또한 국제 온라인 지불을위한 안전하고 신뢰할 수 있으며 비용 효율적인 플랫폼을 개발하여 주요 회사 CEO에서부터 eBay에서 구매 및 판매하는 수십억 명의 상인이 광대 한 지리적 거리에도 불구하고 온라인 거래를 신뢰하도록 장려했습니다.


인터넷은 또한 인류가 목격 한 최고의 문화 교류를 허용했습니다. 옛날의 무역 경로와 마찬가지로, 그것은 모든 주제에 대한 아이디어와 정보, 이론 및 철학이 결코 전에와 같이 흘러가는 것을 허용합니다. 그러나 인터넷의 도달 범위는 이미 과거의 대응 범위를 훨씬 넘어서며 비슷한 수명을 지닌다면 우리가 살고 생각하고 교환하는 방식에 진정으로 놀라운 변화를 계속할 수 있습니다.


현대 무역 루트의 가장 큰 상인.


그럼 누가 현대 무역의 주요 간선 루트의 가장 큰 상인입니까? 누가 가장 큰 수입과 수출입니까? 실크로드와 인도의 향신료 경로에 대한 영적 후계자는 누구입니까?


수입면에서 중국은 세계를 형성하는 상인으로서의 지위를 유지해 왔으며 수천년의 전통을 이어가고 있습니다. 현재 세계에서 세 번째로 큰 수입국이며 연간 수입량은 1 조 5,900 억 달러에 달합니다. 미국의 수입 증가액은 2 조 2373 억 달러로 EU는 2 억 3 천 2 백억 달러에 약간 못 미쳤다.


그러나 수출과 관련하여 중국은 테이블을 돌릴 수 있으며 EU와 미국이 각각 2.173 조 달러와 1.575 조 달러에 이르는 가운데 연평균 수출 2 조 2100 억 달러로 1 위 자리를 지키고있다.


물리적 경로와 디지털 경로가 점점 더 상호 연결된 덕분에 역사적인 무역 경로의 정신은 여전히 ​​살아 있습니다. 오늘날의 상호 의존적 인 무역 분위기 속에서, Vitol 및 Glencore International과 같은 거대한 상품 대기업이 더 빠르고 쉽게 거래 관계를 맺을 수있는 것은 아닙니다. 사실, 물류, 가공, 국제 지불 및 보험과 같은 분야에서 서비스를 제공함으로써 국제 무역의 성장을 지원하기 위해 완전히 새로운 회사가 창안되었습니다.


협력과 문화 교류의 정신이 계속 존재한다면 상품, 서비스, 자본, 개념과 기술, 실제로 모든 규모와 구도의 거래가 번창 할 것이라는 확신이들 것입니다.


* 모든 수치는 세계 무역기구 (WTO)에서 취해졌으며 2013 년 설문 조사 및 통계 보고서의 결과를 기반으로합니다.


Bijuralism와 조화 : 창세기.


법률 시스템, 보석 및 국제 무역의 진화 (오타와 대학교)


모리스 로젠버그 (Morris Rosenberg), 캐나다 법무 차관 및 캐나다 법무 차관.


오타와, 온타리오, 2000 년 10 월 20 일.


신사 숙녀 여러분.


오타와 대학교의 민법 과장 인 루이 페레 (Louis Perret) 장의 초청을 받아 들여 현재와 미래의 문제를 다룰 회의에 참석하게되어 대단히 기쁘게 생각합니다. 한편으로는 법률을 규범 적기구로 강조하고, 다른 한편으로는 시장 경제가 자신들의 규제 세력을 개발하는 문제이다. 이 회의의 목적은 세계화의 맥락에서 우리가 가장 소중히 여기는 바를 공유 할 수있게하는 것입니다. 즉, 우리를 묶어주는 유대를 촉진하고 강화하는 한편, 각국의 이익을보다 잘 다룰 수 있도록 우리의 법을 현대화하려는 우리의 공약입니다.


Bijural 국가 인 캐나다 법무 차관 (Minister of Canada of Justice of Minister of Minister) 인 저는 법적 시스템 개발, 양심적주의 및 국제 무역에 대해 토론 할 주제에 대해 예민한 인식을 가지고 있습니다.


이 주제들은 우리에게 광범위한 프로그램을 제공 할 것입니다. 미국과 유럽의 현실 사이의 격차가 좁혀 질수록 유사점과 차이점이 발견 될 수 있습니다.


우리가 다루고있는 법률 시스템이 비슷한 방식으로 개발 되었습니까? 영향, 통합 및 상호 작용이 대서양 양쪽에서 이러한 시스템의 공존을 특징으로합니까? 마지막으로, 각국이 수행하는 조화 노력은 동일한 현실과 목표를 포함합니까?


더욱이, 우리의 논의가 법과 국제 무역의 두 가지 주제를 다룰 때, 우리는 세계화와 법의 지배라는 두 가지 빠르게 성장하는 현실을 함께 피할 수 없습니다. 많은 사람들은이 두 가지 현실이 양립 할 수 없다고 주장합니다. 그러나이 두 가지 현실을 결합하면 예기치 못했지만 결실을 맺을 수있는 아이디어가 생길 수 있습니다.


다니엘 모클 (Daniel Mockle)은 최근에 "세계화는 일반적으로 그들의 관할권 내의 다양한 영역에서 국가의 주권을 축소시킬 수있는 국경없는 법의 출현과 관련되어있다"라고 썼다. 그는 "이 발전은 국내법의 완전성에 대한 위협으로 인식 될 수있다"고 계속 말하고있다. [1] . 그러나 우리는 위협이되는 것과는 거리가 멀고 모 클 (Mockle)에 따르면 세계화가 촉매가 될 수 있다고 말할 수있다. [2].


세계화는 또한 캐나다가 캐나다의 양극화를 발전 요인으로 사용하여 법적 시스템을 현대화하고 향상시키는 중요한 수단을 실행하도록 캐나다에 동기를 부여합니다. Bijuralism은 캐나다의 법률 커뮤니티에 도움이됩니다. 우리는 캐나다를 여러 측면에서 모델로 사용할 수있는 국제 법적 커뮤니티에 도움이 될 수 있다고 생각합니다.


저는 bijuralism의 정의부터 시작하여, 다양한 형태의 양주 차별을 설명하고 캐나다 bijuralism을 독특하고 유망한 미래를위한 유용한 도구로 설명함으로써이 회의를 여는 것을 제안합니다.


1. Bijuralism과 혼합 법의 개념.


아시다시피, bijuralism는 두 가지 합법적 인 전통의 단일 상태 내에서의 공존을 말합니다. 캐나다는이 나라에서 보통법과 민법이 공식 언어로 공존하기 때문에 캐나다는 bijural 국가라고합니다.


전 세계에는 많은 양주의가 있습니다. 100 개국에 가까운 국가는 실제로 두 개 이상의 법률 시스템의 조합에 의해 관리됩니다. 일반적으로, 양심의 병합은 법률 제도의 병행으로 이루어지며, 일반적으로 민법 또는 보통 법과 관습법, 이슬람 법 또는 탈무드 법과 같은 기존의 법률 제도입니다. 민법 / 관습법의 결합은 훨씬 덜 일반적입니다. 단지 약 15 개국에서만 발견됩니다.


양심주의를 이해하려면 혼합 법의 개념을 분석해야합니다. 혼합 법률 국가는 다른 법률 시스템에서 파생 된 기관이며 해당 법률 시스템의 접근 방법과 기술에 대한 정보를 제공합니다.


"bijuralism"의 개념은 및 "혼합 법칙" 같은 것을 묘사하지 마십시오. 사실, 서로의 상호 작용없이 한 국가 내에 두 개의 법 체계가 공존 할 수 있습니다. 이 경우, 국가는 "bijural"으로 기술 될 수 있지만, 혼합 법률 상태는 아닙니다. 예를 들어, 캐나다는 민법이 퀘벡 지방의 법이며 관습법이 캐나다의 나머지 법률이기 때문에 캐나다는 bijural 국가입니다. 반면에 캐나다의 연방법은 혼합 법입니다. 제도, 해석 및 적용에는 민법과 관습법의 전통이 모두 고려되기 때문입니다.


법무부에 의해 시행 된 퀘벡의 민법과 연방법을 조화시키는 이니셔티브의 목적은 민법을 다루는 연방 법령 및 규정을 퀘벡 민법의 새로운 개념, 기관 및 어휘에 정확하게 적용하는 것입니다. 마리오 디온은 오늘 오후에 이니셔티브에 관해 이야기 할 것입니다. 그것은 퀘벡의 새로운 민법 시행과 함께 발생할 수있는 연방법의 적용 및 해석 문제를 최소화하면서 연방 입법 정책이보다 효과적으로 시행 될 수 있도록 보장합니다.


따라서 공존하는 법 제도의 발전은 영향, 통합 및 상호 작용을 포함하는 관계로 특징 지어진다. 영향력과 통합에 대해 간단히 만지고 상호 작용을 다루도록하겠습니다.


해석이나 통합에 의한 영향.


민법과 관습법이 우리가 믿는 것처럼 다른 것입니까? 일부 저자는 민법과 관습법의 차이점 중 몇 가지가 "실제보다 분명하다"고 주장하기까지한다. [삼] . 이 저자들에 따르면, 그 차이는 일반적으로 규칙의 내용보다는 규칙의 표현 방식과 순서에 따라 결정됩니다. 그들은 또한 근본적인 차이점의 대부분이 "역사적인 사고"에 의해 설명 될 수 있다고 말한다. [4].


오늘날의 서구 사회에서의 수렴은 비교법에서 인식되거나 과장된 국가 시스템 간의 차이를 초월합니다. 사실, 민법과 관습법의 유사점이 기술적 인 차이보다 중요하다고 주장 할 수 있습니다.


이러한 유사점은 종종 시간이 지남에 서로 영향을 미치는 결과에서 비롯됩니다. 예를 들어, 퀘벡 민법은 분명히 프랑스 법을 충실히 반영한 것입니다. 그러나 프랑스 법률은 영어 법률에 철학적 인 메아리가 있습니다.


예를 들어, 판단이 전달되는 방식은 관습법의 관행과 강한 관계를 나타냅니다. 법학은 퀘벡 법의 혼합 된 특성을 잘 보여줍니다. 퀘벡 주 판사는 민법 실무자로서 법원이 제출 한 사실에 따라 법을 제정하지 않습니다. 프랑스 판사의 사례에 따르면, 그들은 특정 사실에 추상 규칙을 적용합니다. 그러나 프랑스 판사와 달리 퀘벡 판사는 관습법에 따라 판사가 그들의 추론을 시작했습니다. 일반적으로 문제의 규칙, 이미 적용된 판단 및 법적 문헌에 대한 자세한 분석을 제공 한 다음 해당 규칙을 이전 규칙에 적용하도록 유도 한 이유를 설명합니다.


두 가지 법적 전통 사이의 상호 작용 : 상보성의 개념.


법적 시스템 간의 상호 관계에는 그들이 가지고있는 영향뿐만 아니라 각자의 규칙이나 원칙 간의 상호 작용도 포함됩니다.


캐나다의 입법부의 분파는 연방법과 주법의 상보성 관계를 형성했습니다. 퀘벡의 민법과 연방법 간의 관계는 다른 주법과 연방법의 관습법과 유사합니다. 물론 퀘벡 주에서는 법률 체계가 다릅니다.


캐나다 의회의 권한은 사법법의 영역에서 제한적이기 때문에 주법은 원칙적으로 연방법을 보완하기 위해 적용됩니다. 예를 들어, 어떤 채권자가 파산의 경우에 우선권을 가질 것인지 결정할 목적으로, 파산법 및 파산법은 지방의 사법에 규정 된 개념에 의존합니다. 퀘벡 주에서는 이러한 개념이 민법에 포함되어 있습니다.


의회는 소득세 법 (Income Tax Act)에서 신탁 및 담보의 개념을 언급 할 때 민간 법률에 암묵적으로 또는 명시 적으로 의존합니다.


따라서 캐나다에서는 두 가지 법적 전통의 공존이 국가 차원에서 두 가지 방식으로 특징 지어집니다. 때로는 서로 영향을주고 때로는 상호 작용하기도합니다.


2. 국내 및 국제 개발의 요소로서 캐나다인과 생물 다양체를위한 접근 가능하고 효율적인 정의.


법에 대한 접근은 정의에 관한 캐나다 정부의 우선 순위 중 하나입니다. 모든 캐나다인은 캐나다 의회가 제정 한 법률에서 스스로를 인정할 수 있어야합니다.


전통적으로 보통법에 기반을 둔 연방법과 민법 사이의 상보성은 캐나다 법률이 특히 퀘벡의 민법과의 연방법의 조화와 관련하여 적절하게 발전하도록 법무부가 사용하는 청사진을 구성합니다. 경제와 시장의 세계화 시대에 가장 널리 사용되는 두 가지 법률 시스템에서의 경험은 캐나다와 모든 국가에서 강력한 자산입니다.


국가 차원에서, Bijural 상황에서 일하는 종사자는 가장 복잡한 법적 과제 중 일부에 적응하고 개념화 할 수있는 역량을 개발합니다. 1999 년 1 월에 발표 된 독일 주재 캐나다 대사, Lavertu :


Bijuralism은 우리의 법학자들이 전문 분야를 넓히도록 유도하여 법률 커뮤니티가보다 긴밀한 관계를 형성하고 법률 부서의 탁월성, 변호사의 전문성 및 사법부의 질에 기여할 수 있도록합니다.


국제법에서는 민법과 관습법에 관한 교육을받은 캐나다 법학자가 전통이 다른 여러 국가에서 균일하게 적용 할 수있는 텍스트 초안을 도울 수 있습니다.


국제 사법의 분야에서, 예를 들어, 헤이그 협약의 특별위원회에서 채택 된 민간 및 상업적 사안에 대한 관할권 및 외국 판결에 관한 예비 협약 초안 28 항 [5]은 최근에 비 양립성 "로마노 - 게르만 법률 전통을 따르는 국가들에 대해서는 공통법 국가에서는 분명히 알려지지 않은이 구별이 필수적이기 때문에 국가의 공공 정책과 관련해서는 외국의 판단 자체가 아닌 인정과 집행과 관련하여 고려되어야한다" [6]. 캐나다 법학자들은 이러한 맥락에서 자신의 bijural 능력을 최대한 활용할 수 있습니다.


캐나다는 자국의 법령에 따라 작성되고 이행되는 시스템의 조화 또는 공존 절차를 공유함으로써 그 자체를 유용한 모델로 간주 할 수있다. 이것은 확실히 bijural 국가에서 유용 할 것이지만, 또한 모든 국가에서 무역 협정을 통해 자신의 법률 시스템이 다른 파트너와 거래한다.


시장의 세계화가 증가하는 배경을 배경으로 법적 시스템 간의 조화로운 공존이 요구됩니다. 1995 년 International Business Lawyer에서 발행 된 기사에서 Robert Badinter는 "세계화로 인해 국제 사회에서 변호사, 특히 국제 무대에서 근무하는 변호사들이 수년 동안 국제 비즈니스 세계의 진정한 공동체 공동체, 국제 관습법 법학자는 실무자 일뿐만 아니라 저자들도 포함한다. "


Bijuralism으로 알려진 귀중한 자산을 보호하기 위해, 우리는 그것을 촉진 할 방법을 찾아야 만합니다. 우리는 양심적주의에 관한 정보를 보급하기 위해 기술을 사용해야하고, 법제도를 배우는 학생들을 법제도에서 훈련시켜야하며, 상법과 민법 실무자 간의 대화를 증진시킬 수있는 다른 방법을 권장해야합니다. 캐나다에서는 이중 언어와 양주의가 서로 맺어지기 때문에 프랑스와 영국의 민법 실무자와 영어와 프랑스어의 관습법 실무자가 서로 의사 소통을한다는 네 가지 예기가 있습니다. 성공의 한 가지 척도는 예를 들어 우리 법원의 결정에 대한 접근 가능성과 민법에 의해 작성된 프랑스어 작성자의 글을 영어로 말하는 동료에게 프랑스어로 쓰고 게시하는 것입니다.


이 강연을 준비하면서 나는 세계화 된 세계에서 캐나다의 양심 비교가 캐나다에 대한 경쟁 우위로 어느 정도 특징 지어 질 수 있는지에 대한 부서의 동료들과 토론하고있었습니다.


우리는 하드 quantifiable 데이터의 측면에서, 적어도 지금은 질문에 대답 할 수 없다는 결론.


즉, 우리는 경제적 관점에서의 질문을 보는 것이 너무 좁다 고 결론 지었다. 사실, 바이에른 문화는 네 명의 합법적 인 관객 모두를위한 공식 언어로서의 존중과 관용에 대한 구체적인 시범으로서 국내외에서 캐나다에게 큰 이점이 될 수 있습니다.


캐나다에서 bijuralism의 관행은 법의 진전과 법적 전통의 조화로운 공존을 장려하고 따라서 세계화를 형성하는 적극적인 참여자가되도록 세계의 특권층에 캐나다 법률가를 배치합니다.


Dominique Turpin, Universit & eacute의 교수 겸 사장으로서 최근 디부 오베르 뉴 (de Auvergne)는 지구화가 단지 경제적 인 것이 아니라 신흥 행성 의식 (the planetary consciousness)이라고 지적했다.


결론.


Bijuralism은 사법 시스템의 근대화에 내재 된 문제와 전략이 발견되는 새로운 토대 위에 세우고 있습니다. 경제와 시장의 세계화 시대에 세계에서 가장 널리 사용되는 두 가지 제도의 경험과 국가 차원에서 적용되는 법률을 통한 캐나다와 같은 경험의 구체적인 표현은 미래를 보장하는 것입니다 . 미래의 보장은 물론 도전입니다.


다음 2 일 동안, 우리는 새로운 현실 인 개념을 고려해 봅시다 : 지구 차원에서의 생물학적 측면. 그것은 우리의 프로그램입니다.


물론, 나는 야심 찬 성명을 발표 할 수있다. 왜냐하면 나는 첫 번째 연사가 될 수있는 특권이 있기 때문이다.


[3] J. A. Clarence Smith와 Jean Kerby, Le droit priv & eacute; au Canada, & Eacute; tudes comparatives, Ottawa, University of Ottawa Press, 1987, p. 12 et seq.


[5] 28. 인정 또는 집행 거부의 근거 판결의 인정 또는 집행은 다음의 경우에 거절 될 수있다. . . (f) 인식이나 집행이 국가의 공공 정책과 명백하게 양립 될 수 없다.


[6] 예비 문서 제 9 조 국제 관할권에 관한 1998 년 3 월 특별위원회의 업무와 캐서린 케 세지 안 (Catherine Kessedjian) 사무 총장이 작성한 민사 및 상업 문제에 대한 외국 판결의 효과의 합성. 33.


[7] 대회에서 발표 된 Mondialisation et & Eacute;, Montreal, Universit & eacute; du Qu & eacute; bec, September 22, 2000.


국제 통화 시스템의 진화.


1930 년대 이후의 최악의 금융 위기에 대응하여 전 세계의 정책 입안자들은 경기 회복을 지원할 수있는 전례없는 자극을 제공하고 탄력적 인 금융 시스템을 구축하기위한 급진적 인 개혁을 추진하고 있습니다. 그러나이 무거운 아젠다조차도 중기 적으로 강하고 지속 가능하며 균형 잡힌 성장을 보장하지 못할 수도 있습니다. 우리는 또한 국제 상거래를 뒷받침하는 기본 틀, 즉 국제 통화 체제를 개혁할지 여부를 고려해야한다. 오늘 저녁 내 목적은 현재 토론에 초점을 맞추는 것입니다.


위기의 원인은 다양했지만 그 강도와 범위는 전례가없는 불균형을 반영했습니다. 주요 경제 분야에 걸친 대규모 및 지속 불가능한 경상 수지 불균형은 많은 자산 시장에서의 취약성 구축에 필수적이었습니다. 최근 몇 년 동안, 국제 통화 시스템은시기 적절하고 질서 정연한 경제 조정을 조장하지 못했습니다.


이 실패는 전례가 충분합니다. 지난 세기 동안, 다른 국제 통화 체제는 신흥 경제를 세계 경제로 통합하는 것을 포함하여 구조적 변화에 적응하려고 애를 썼습니다. 모든 경우에있어서, 체제 국가들은 당일의 통화 제도와 일치하는 방식으로 국내 정책에 적응하지 못했다. 결과적으로 조정이 지연되고 취약성이 커졌으며 계산서가 올 때 모든 사람에게 혼란을 야기했습니다.


정책 입안자는 역사에서 이러한 교훈을 배워야합니다. 스코틀랜드 세인트 앤드류 스에서 2 주 전에 시작된 세계 수요의 강하고 지속 가능하며 균형 잡힌 성장을 촉진하기위한 G-20의 약속은 올바른 방향으로 나아가는 중요한 단계입니다.


국제 통화 시스템이란 무엇이며 어떻게 작동해야합니까?


국제 통화 시스템은 (i) 환율 조정; (ii) 자본 흐름; (iii) 운영을 규율하는 기관, 규칙 및 협약 모음. 국내 통화 정책 프레임 워크는 글로벌 시스템에 적합하며 필수적입니다. 잘 기능하는 시스템은 자원의 효율적인 배분, 비교 우위에 기반한 생산의 전문화 및 위험의 다변화를 통해 경제 성장과 번영을 촉진합니다. 또한 무역 및 자본 흐름의 변화에 ​​따라 실제 환율을 조정함으로써 거시 경제 및 금융 안정을 장려합니다.


효과적이기 위해서 국제 통화 체제는 환율과 국내 가격의 충분한 명목상 안정과 충격과 구조 변화에 대한시기 적절한 조정을 제공해야한다. 이 균형을 유지하는 것은 매우 어려울 수 있습니다. 경제 및 정치 권력의 지리적 분포, 상품 및 자산 시장의 세계적인 통합, 전쟁 및 일관성없는 통화 및 재정 정책의 변화는 모두 화폐 시스템을 훼손 할 가능성이 있습니다. 과거 시스템은 적시에 정책을 조정하기 위해 체계적인 국가를 유인 할 수 없었다. 문제는 인류의 3 분의 1을 세계 경제에 통합시키는 현격 한 충격이 현재의 시스템을 조정하는 메커니즘을 압도 할 것인가하는 점이다.


우려할만한 이유가 있습니다. 중국의 세계 경제로의 통합 만이 지난 세기에 미국이 등장한 것보다 훨씬 큰 충격을 나타냅니다. 중국의 세계 GDP 점유율은 더 빠르게 증가하고 경제는 훨씬 더 개방적입니다. 또한 미국이 다른 모든 주요 국가들과 함께 황금 표준에 부합하는 상황과는 달리 중국의 관리 환율 제도는 오늘날 다른 주요 경제의 시장 기반 변동 이자율과 구별된다. 역사에 따르면 고정 또는 고정 환율에 의해 지배되는 시스템은 주요 구조적 충격에 잘 대처할 수 없다.


이러한 실패는 비대칭적인 조정 과정과 명목상의 가격과 임금의 하락 강성이라는 두 가지 보편적 인 문제의 결과이다. 단기적으로 적자국이 적자를 유지하는 것보다 잉여분을 늘리고 잔여분을 축적하는 국가는 일반적으로 정치적으로뿐만 아니라 경제적으로 훨씬 비용이 적게 듭니다. This is because the only limit on reserve accumulation is its ultimate impact on domestic prices. Depending on the openness of the financial system and the degree of sterilization, this can be delayed for a very long time. 2 In contrast, deficit countries must either deflate or run down reserves.


Flexible exchange rates prevent many of these problems by providing less costly and more symmetric adjustment. Relative wages and prices can adjust quickly to shocks through nominal exchange rate movements in order to restore external balance. When the exchange rate floats and there is a liquid foreign exchange market, reserve holdings are seldom required. 3 Most fundamentally, floating exchange rates overcome the seemingly innate tendency of countries to delay adjustment.


A brief review of how the different international monetary regimes failed to manage this trade-off between nominal stability and timely adjustment provides important insights for current challenges.


The Evolution of the International Monetary System.


골드 스탠더드.


Under the classical gold standard, from 1870 to 1914, the international monetary system was largely decentralized and market-based. There was minimal institutional support, apart from the joint commitment of the major economies to maintain the gold price of their currencies. Although the adjustment to external imbalances should, in theory, have been relatively smooth, in practice it was not problem-free. 4 Surplus countries did not always abide by the conventions of the system and tried to frustrate the adjustment process by sterilizing gold inflows. Deficit countries found the adjustment even more difficult because of downward wage and price stickiness. Once the shocks were large and persistent enough, the consequences of forfeiting monetary independence and asymmetric adjustment ultimately undermined the system. 5.


The gold standard did not survive World War I intact. Widespread inflation caused by money-financed war expenditures and major shifts in the composition of global economic power undermined the pre-war gold parities. Crucially, there was no mechanism to coordinate an orderly return to inflation-adjusted exchange rates. When countries, such as the United Kingdom in 1925, tried to return to the gold standard at overvalued parities, they were forced to endure painful deflation of wages and prices in order to restore competitiveness. Though this was always going to be difficult, it proved impossible when surplus countries thwarted reflation.


During the Great Depression, with an open capital account and a commitment to the gold-exchange standard, the United States could not use monetary policy to offset the economic contraction. 6 Fidelity to gold meant that the deflationary pressures from the United States spread quickly, further weakening the global economy. Unable to adjust to these pressures, countries were forced to abandon the system. Though deficit countries experienced the first crisis, all countries suffered from the eventual collapse – a lesson that was repeated in subsequent systems.


The Bretton Woods system of pegged, but adjustable, exchange rates was a direct response to the instability of the interwar period. Bretton Woods was very different from the gold standard: it was more administered than market-based; adjustment was coordinated through the International Monetary Fund (IMF); there were rules rather than conventions; 7 and capital controls were widespread.


Despite these institutional changes, surplus countries still resisted adjustment. Foreshadowing present problems, countries often sterilized the impact of surpluses on domestic money supply and prices. Like today, these interventions were justified by arguing that imbalances were temporary and that, in any event, surpluses were evidence more of virtue than "disequilibria." In contrast, the zero bound on reserves remained a binding constraint for deficit countries, which eventually ran out of time.


The Bretton Woods system finally collapsed in the early 1970s after U. S. policy became very expansionary, its trade deficit unsustainable, and the loosening of capital controls began to put pressure on fixed exchange rates. Once again, all countries suffered from the aftershocks.


The Current Hybrid System.


After the breakdown of the Bretton Woods system, the international monetary system reverted to a more decentralized, market-based model. Major countries floated their exchange rates, made their currencies convertible, and gradually liberalized capital flows. In recent years, several major emerging markets adopted similar policies after experiencing the difficulties of managing pegged exchange rate regimes with increasingly open capital accounts. The move to more market-determined exchange rates has increased control of domestic monetary policy and inflation, accelerated the development of financial sectors, and, ultimately, boosted economic growth.


Unfortunately, this trend has been far from universal. In many respects, the recent crisis represents a classic example of asymmetric adjustment. Some major economies have frustrated real exchange rate adjustments by accumulating enormous foreign reserves and sterilizing the inflows. While their initial objective was to self-insure against future crises, reserve accumulation soon outstripped these requirements (Table 1). In some cases, persistent exchange rate intervention has served primarily to maintain undervalued exchange rates and promote export-led growth. Indeed, given the scale of its economic miracle, it is remarkable that China's real effective exchange rate has not appreciated since 1990 (Chart 2).


This flip side of these imbalances was a large current account deficit in the United States, which was reinforced by expansionary U. S. monetary and fiscal policies in the wake of the 2001 recession. In combination with high savings rates in East Asia, these policies generated large global imbalances and massive capital flows, creating the "conundrum" of very low long-term interest rates, which, in turn, fed the search for yield and excessive leverage. While concerns over global imbalances were frequently expressed in the run-up to the crisis, the international monetary system once again failed to promote the actions needed to address the problem. Vulnerabilities simply grew until the breaking point.


Some pressures remain. The financial crisis could have long-lasting effects on the composition and rate of global economic growth. 8 Since divergent growth and inflation prospects require different policy mixes, it is unlikely that monetary policy suitable for United States will be appropriate for most other countries. However, those countries with relatively fixed exchange rates and relatively open capital accounts are acting as if it is. If this divergence in optimal monetary policy stance increases, the strains on the system will grow.


Postponed adjustment will only serve to increase vulnerabilities. In the past, the frustration of adjustment by surplus countries generated deflationary pressures on the rest of the world. Similarly, today, the adjustment burden is being shifted to others. Advanced countries – including Canada, Japan, and the Euro area – have recently seen sizable appreciations of their currencies.


The net result could be a suboptimal global recovery, in which the adjustment burden in those countries with large imbalances falls largely on domestic prices and wages rather than on nominal exchange rates. History suggests that this process could take years, repressing global output and welfare in the interim.


The Way Forward.


To avoid these outcomes, there are several options.


The first is to reduce overall demand for reserves. Alternatives include regional reserve pooling mechanisms and enhanced lending and insurance facilities at the IMF. While there is merit in exploring IMF reforms, their effect on those systemic countries that already appear substantially overinsured would likely be marginal. As I will touch on in a moment, the G-20 process may have a greater impact.


On the supply side, several alternative reserve assets have been suggested. The motivation of these proposals is primarily to redistribute the so-called "exorbitant privilege" that accrues to the United States as the principal supplier of reserve currency. As such, the United States receives an advantage in the form of lower financing costs in its own currency. This advantage would be shared (and possibly reduced in aggregate) if there were competing reserve currencies. In turn, this could marginally reduce the collective imbalances of reserve currency countries. 9 10.


Over the longer term, it is possible to envision a system with other reserve currencies in addition to the U. S. dollar. However, with few alternatives ready to assume a reserve role, the U. S. dollar can be expected to remain the principal reserve currency for the foreseeable future. Despite the exuberant pessimism reflected in the gold price, total gold stocks represent only $1 trillion or about 10 per cent of global reserves and a much smaller proportion of global money supply. 11 The renminbi's prospects are moot absent convertibility and open capital markets, which would themselves likely do much to reduce any pressure for a change.


Increased Use of Special Drawing Rights.


At first glance, Special Drawing Rights (SDRs) would be an intriguing alternative reserve asset. 12) Using SDRs appeals to a sense of fairness in that no one country would enjoy the exorbitant privilege of reserve currency status. Like a multiple reserve currency system, it may reduce the aggregate incentives of countries that supply the constituent currencies of the SDR to run deficits. In addition, there appears to be no technical reason why the use of SDRs could not be expanded.


However, the question must be asked: to what end? Merely enhancing the role of the SDR would do little either to increase the flexibility of the system or change the incentives of surplus countries. By providing a ready swap of existing reserve currencies into a broader basket, SDR reserves could also further displace adjustment onto other freely trading currencies, thus exacerbating the imbalances in the current system. Indeed, by providing instant diversification, SDR reserves could entrench some of the existing strategies of surplus countries.


This would change if the proposal were taken to its logical extreme: the SDR as the single global currency. Setting aside the fact that the world is not an optimum currency area (not least due to the absence of free mobility of labour, goods, and capital), this appears utopian. While the level of international co-operation has certainly increased since the crisis, it would be a stretch to assert that there is any appetite for the creation of the independent global central bank that would be required. 13 As a result, any future SDR issuance is likely to be ad hoc. 14.


A Substitution Account.


Greater use of SDRs might be best suited to encouraging a transition to a more stable international monetary system by facilitating any desired reserve diversification. Establishing, on a temporary basis, an enhanced substitution account at the IMF would allow large reserve holders to exchange U. S.-dollar reserves for SDR-denominated securities, thereby diversifying their portfolios. With the IMF bearing the risk of changes in the U. S.-dollar exchange rate, an appropriate burden-sharing arrangement among its members would have to be agreed upon.


A substitution account would create considerable moral hazard, since reserve holders would be tempted to engage in further accumulation. In addition, a substitution account would not address the fundamental asymmetry of the adjustment process. Thus, it would appear essential that a substitution account mark the transition from the current hybrid system to an international system characterized by more flexible exchange rates for all systemic countries.


In general, alternatives to the dollar as the reserve currency would not materially improve the functioning of the system. While reserve alternatives would increase pressures on the United States to adjust, since "artificial" demand for their assets would be shared with others, incentives for the surplus countries that have thwarted adjustment would not change. The common lesson of the gold standard, the Bretton Woods system and the current hybrid system is that it is the adjustment mechanism, not the choice of reserve asset, that ultimately matters .


With the adjustments that would arise automatically from floating exchange rates or unsterilized intervention muted, the burden is squarely on policy dialogue and co-operation.


A Practical Solution: The G-20 and Shared Responsibility.


The G-20 framework moves in the right direction. It stresses countries' shared responsibility to ensure that their policies support "strong, sustainable and balanced growth." Under the framework, members have agreed to a mutual assessment of their monetary, exchange rate, fiscal, and financial policies, with the assistance of the IMF and other international financial institutions. The implications of these policies for the level and pattern of global growth and the risks to financial stability will be reviewed by finance ministers and governors in preparation for agreement on any common actions by G-20 leaders in Canada and South Korea next year.


There are several reasons why this mutual assessment process has the potential to develop shared understanding and encourage action across a range of countries. There is a clear timetable. A comprehensive set of policies will be considered. Policy-makers at the highest levels are directly involved, with international financial institutions in a supportive, rather than leading, role. Finally, discussions will take place at the G-20, where all major economies are present and where China has assumed a very constructive, leadership role.


Framework discussions would be complemented by successful implementation of the G-20 financial reform agenda. These reforms, when combined with the peer review process of the Financial Stability Board (FSB) and external reviews by the IMF, could increase actual and perceived systemic stability and thereby reduce reserve accumulation.


Canada's Macroeconomic Strategy and the G-20 Framework.


Canada will bring to these discussions one of the soundest financial systems in the world and a macroeconomic strategy that contributes to sustainable and balanced global growth. Our economy is one of the most open and our policy response to the crisis has been one of the most aggressive. Starting from the strongest fiscal position in the G-7, Canada's fiscal stimulus this year and next will total 4 per cent of GDP. Monetary stimulus has been both unprecedented and timely.


As a result of these policy actions, the IMF projects that Canadian domestic demand will be the strongest in the G-7 next year. With a current account that has shifted from a surplus of 2 per cent of GDP in the first quarter of 2006 to a deficit of 3 per cent today, Canada is doing its part to rebalance global growth.


Consistent with the objectives of the G-20 framework, Canadian policy is guided by transparent and coherent frameworks. The Government of Canada has announced a fiscal plan to return its budget to broad balance by 2015. The cornerstone of the Bank's monetary policy framework is its inflation target, which aims to keep the annual rate of CPI inflation close to 2 per cent. It is in this context that we view the exchange rate.


A floating exchange rate is a central element of our monetary policy framework. It allows Canada to pursue an independent monetary policy appropriate to our own economic circumstances. Although there is no target for the Canadian dollar, the Bank does care why the exchange rate moves and what the potential impact will be on output and inflation. The challenge for the Bank is to understand the reasons behind currency movements, incorporate those into our assessments of other data, and set a course for monetary policy that works to keep total demand and supply in balance and inflation on target.


In the current environment, such determinations are more important than usual.


Recent indicators point to the start of a recovery in Canadian economic activity following three consecutive quarters of sharp contraction. This resumption of growth is supported by monetary and fiscal stimulus, increased household wealth, improving financial conditions, higher commodity prices, and stronger business and consumer confidence.


However, heightened volatility and persistent strength in the Canadian dollar are working to slow growth and subdue inflation pressures. The current strength in our dollar is expected, over time, to more than fully offset the favourable developments since July.


On 20 October, the Bank reaffirmed its conditional commitment to maintain its target for the overnight rate at the effective lower bound of 1/4 per cent until the end of June 2010 in order to achieve the inflation target.


To put it simply, the Bank looks at everything, including the exchange rate, through the prism of achieving our inflation target. For example, we do see a risk that a stronger-than-assumed Canadian dollar, driven by global portfolio movements out of U. S.-dollar assets, could act as a significant further drag on growth and put additional downward pressure on inflation. As I mentioned previously, movements in currencies could reflect current challenges in the operation of the international monetary system, which may result in the displacement of adjustment pressures onto a handful of currencies.


Whatever happens, the Bank retains considerable flexibility in the conduct of monetary policy at low interest rates, consistent with the framework that we outlined in our April Monetary Policy Report .


If downside risks materialize, the Bank will use that flexibility to the extent required in order to achieve our price stability mandate. If upside risks materialize, the Bank will also act to achieve our price stability mandate. While the underlying risks to our October economic projection are roughly balanced, the Bank judges that, as a consequence of operating at the effective lower bound, the overall risks to our inflation projection are tilted slightly to the downside.


결론.


To conclude, this crisis was caused in part by failures to meet the same challenges that bedevilled previous international monetary systems. The common lesson of the gold standard, the Bretton Woods system, and the current hybrid system is that it is the adjustment mechanism, not the choice of reserve asset, that ultimately matters. In this regard, any greater use of SDRs might be best suited to encouraging a transition from the current hybrid system to an international monetary system characterized by more flexible exchange rates for all systemic countries.


While surplus countries can delay adjustment, in the end, all nations suffer when the system breaks down. In the current environment, growing strains could spur protectionism, both in trade and finance, or alternatively, raise sanctions. 15 The negative consequences for the global economy would be considerable.


All countries should accept their responsibilities for promoting an open, flexible, and resilient international monetary system. Responsibility means recognizing spillover effects between economies and financial systems and working to mitigate those that could amplify adverse dynamics. It means submitting their financial policies to peer review within the FSB and external review by the IMF. Fundamentally, it means adopting coherent macro policies and allowing real exchange rates to adjust to achieve external balance over time. Indeed, in a world of global capital, all systemically important countries and common economic areas should move towards market-based exchange rates.


참조.


Bergsten, F. 2009. "The Dollar and Deficits: How Washington can Prevent the Next Crisis." Foreign Affairs 88 (6) November/December 2009.


Bordo, M. 1992. "The Bretton Woods International Monetary System: A Historical Overview," in A Retrospective of the Bretton Woods System . M. Bordo and B. Eichengreen, eds. 1993. Chicago: University of Chicago Press.


Eichengreen, B. 1992. Golden Fetters: The Gold Standard and the Great Depression, 1919-1939 . New York: Oxford University Press.


International Monetary Fund. 2009. Articles of Agreement . Washington, D. C.: IMF.


Lipsey, R. 1994. "U. S. Foreign Trade and the Balance of Payments, 1800-1913." NBER Working Paper No. 4710.


Reinhart, C. and K. Rogoff. 2009. This Time is Different: Eight Centuries of Financial Folly . Princeton: Princeton University Press.


Rostow, W. W. 1978. The World Economy: History and Prospect . Austin, Texas: University of Texas Press.


Triffin, R. 1960. Gold and the Dollar Crisis . New Haven: Yale University Press.


United Nations. 2009. Report of the Commission of Experts of the President of the United Nations General Assembly on Reforms of the International Monetary and Financial System. 21 September 2009. Available at .


Williamson, J. 2009. "Why SDRs Could Rival the Dollar." Peterson Institute of International Economics: Policy Brief 09-20.


Zhou, X. 2009. "Reform the International Monetary System." People's Bank of China, Beijing, 24 May. Available at .

No comments:

Post a Comment